Minule jsme ti představily první rozhovor s ženou, která prošla výzvou Smysluplné sítě, a dnes ti přinášíme další inspirativní příběh. Tentokrát jsme vyzpovídali Evu Mařicovou, která se s námi podělila o své zkušenosti a konkrétní změny, které výzva přinesla jejímu podnikání. Dozvíš se, jak jí pomohla rozšířit komunitu, co ji překvapilo, a jaké strategie se naučila používat k oživení svého online prostoru.
Smysluplné sítě jsou 21denní výzva s Lucií Harnošovou, která ti ukáže, jak autenticky a efektivně pracovat se sociálními sítěmi. Každý den se zaměříš na nový úkol, který ti pomůže vytvářet obsah, co osloví tvou komunitu, prohloubí vzájemné vztahy a zvýší viditelnost tvého projektu. Výzva je navržená tak, abys krok za krokem rozšířila svůj dosah a přitom budovala smysluplné spojení s lidmi, kteří tě sledují.
Eva Mařicová je mentorka a průvodkyně, která se zaměřuje na podporu žen při objevování jejich jedinečnosti a esence. Pomáhá jim odvázat se, jít do akce a být ve FLOW. Poskytuje individuální audiomentoring, transformační rozhovory, online setkání a živé kruhy, kde vytváří bezpečný prostor pro osobní rozvoj a inspiraci. Můžeš se s ní setkat v její FB skupině Svět ve flow nebo na jejím osobním profilu.
Jaké konkrétní akční úkoly jsi během výzvy plnila a které z nich ti přinesly největší zlepšení v interakci s tvým publikem?
Neměla jsem prostor na všechny úkoly, a tak jsem se zaměřila jenom na to, co mi šlo lehce nebo jsem věděla, že to chci zkusit. Šla jsem do akce. Znovu jsem ověřila vzhled svého FB a IG profilu a opravila je.
Zaměřila jsem se na to, kdo je moje klientka a jak se asi cítí. Nastavila jsem si zrcadlo. Použila jsem formu příběhu, kde klientce skrze sebeukazuji, že jí rozumím. Na svůj profil jsem sdílela něco ze svého zákulisí. Jak se teď cítím, co prožívám podobného jako mé klientky.
Komentovala jsem obdobné téma v cizích skupinách a zvala k sobě nebo nabízela možnost akce. Během výzvy mi přibývali ženy do mé uzavřené FB skupinky.
Dalším úkolem bylo sdílení 4x stories na FB a IG. Mám to už propojené, a tak stačí sdílet jednou a propíše se to i na druhé místo.
Používám automatizace, kdy si hlavně pro FB skupinku vytvořím příspěvky dopředu a pak naplánuji sdílení. Někdy jdu pocitově, takže klidně přidám něco i mimo plán, ale jindy, když nemám moc času, je skvělé, že už mám nachystáno.
Zkoušela jsem jít do recyklace příspěvků a byla jsem mile překvapená, jaký to mělo výsledek.
Pokud si nejsem jistá, jestli dát nějaký obsah ven, dělám 2 věci: Naplánuji příspěvek (to jde dodatečně zrušit) nebo uložím koncept a druhý den se na něj podívám jinak.
V deníku mám napsané své posvátné PROČ a zapisuji si nápady na příspěvky. Mám svoji databázi fotek, videí, hooks (úvodních otázek) a citátů. V Canvě mám přichystanou grafiku carouselu – ten používám hlavně na IG.
Rozhovory dělám běžně, tak mi nedělaly problém. Spíš jsem řešila jejich formu – jak zaujmout, jak je propagovat a jak pozvat potencionální klientky k poslechu.
Zkusila jsem zase vystoupit z komfortní zóny a natočila živé vysílání.
Možná jsem některé výzvy či úkoly nezvládla, ale je tam tolik inspirace, že se k nim určitě vrátím.
Jak se změnilo tvoje vnímání sdílení obsahu na sociálních sítích po absolvování výzvy Smysluplné sítě?
Začalo mě to víc bavit, protože si lépe dokážu vybrat, co je to moje. Snažím se víc zapojovat klientky do interakce a neřešit tolik algoritmy. Mám spoustu nápadů, jak uchopit propagaci. Zároveň mám ale své malé osobní výzvy. Hlavně jsem ale pochopila, že je důležité zjednodušit si to a vyslovit si záměr PROČ a K ČEMU má tohle všechno sloužit.
Můžeš popsat jakékoli konkrétní výsledky, které jsi zaznamenala (např. nárůst sledujících, více komentářů, sdílení příspěvků)?
Během výzvy jsem měnila různé formáty příspěvků a skutečně přibylo sledujících i komentářů. Při sdílení v cizích skupinách se mi přihlašovaly ženy do uzavřené skupiny. A zároveň jsem dostala zpětnou vazbu, že jsem se zobrazovala i lidem, které jsem měla už dlouho v přátelích. Tím pádem se mi celkově zvýšil dosah.
Jaké techniky nebo strategie jsi začala používat, které bys před výzvou nepoužila? Jaký měly dopad na tvoje zapojení?
Začala jsem víc využívat prvky jako ankety, jednoduché otázky nebo odkazy. Používám označování lidí v příspěvku, abych zvýšila procento laiků či přesídlení, sama sdílím obsah od jiných nebo i v rámci vlastní sítě.
Zkusila jsem do příspěvků zahrnout obrázky citlivě vygenerované pomocí AI.
Také jsem více zapojila reels sestříhané z různých formátů, včetně referencí.
Jaké doporučení bys dala dalším účastnicím výzvy, aby co nejlépe využily příležitosti pro zlepšení svých sítí?
Sdílej svůj životní styl a energii, jak ti to sedne. K tomu přidávej i svá témata. Zaměř se více na klientku a na to, zda jsou tvé příspěvky srozumitelné a splňují záměr: Kdo jsi? Co nabízíš? A co mají tví sledující udělat, když je zaujmeš?
Zaujal tě tento rozhovor? Přidej se také do výzvy pro online podnikatelky Smysluplné sítě a pojď pracovat na zvýšení tvé viditelnosti, dopadu a příjmu. Momentálně výzva neběží, ale dej nám na sebe kontakt a jakmile budeme výzvu spouštět, ozveme se ti!