Čas pro sebe i v plném diáři

Někdy se ti zdá, že si během dne nestihneš ani zavázat tkaničky u bot. Ranní kafe nebo čaj si vypiješ v letu mezi ložnicí a dětským pokojíčkem, anebo ti už od rána zvoní telefon a vyřizuješ, odpovídáš na otázky, všechno spěchá a včera už bylo pozdě. Asi ti připadá, že najít si v tom frmolu čas jen pro sebe, je zhola nemožné, a ráda bys věděla, jak na to, abys cítila více energie a každodenní radosti. Připravila jsem pro tebe několik tipů, jak se jednoduše propojit sama se sebou a dát si potřebnou pozornost, a přitom tomu dala přesně tolik času, kolik ho zrovna máš.

Každá máme mnoho plánů, co bychom dělaly, kdybychom na to měly čas, co chceme stihnout, co si chceme splnit, dopřát. Když ale přijde ta chvíle a konečně můžeme, často nás najednou nic nenapadá, nebo než to vymyslíme, volná chvilka je pryč. S tím ti může skvěle pomoci, když si budeš psát seznam, který budeš mít stále s sebou, nebo pokud trávíš hodně času doma, budeš ho mít někde na viditelném místě. A může být i rozdělený na části podle toho, kolik času tou aktivitou můžeš strávit. Ve výsledku tak budeš mít třeba tři sloupečky činností – na 10 minut, na 30 minut, na hodinu a více, do kterého pak jen nahlédneš a vybereš, na co máš zrovna chuť.

10 minut pro sebe:

  • napiju se studené vody a pořádně se prodýchám
  • natřu si dlaně olejem nebo krémem, pohladím a namasíruji každý kousek kůže
  • pustím si dvě písničky a zatančím si u toho
  • protáhnu se
  • udělám si vizualizaci
  • dopřeji si masáž prsou
  • dám si peeling ve sprše

30 minut pro sebe:

  • zacvičím si
  • vezmu si akvarely a budu malovat
  • namasíruji si chodidla
  • přečtu si pár kapitol z knihy
  • namaluji se hennou
  • projdu se po zahradě

60 a více minut pro sebe:

  • pozvu sama sebe na rande
  • dám si horkou vanu
  • zajdu si na masáž
  • saunu
  • navštívím galerii, divadlo, kino
  • prospím se

Napiš si na seznam všechno, co ti udělá dobře a po čem toužíš. Můžeš ho rozdělit i podle fází cyklu, protože v každé fázi můžeš potřebovat jinou formu pozornosti a péče. Ve fázi Vědmy oceníš možnost být jen sama se sebou v tichu a teple, ve fázi Panny třeba raději vyhledáš společnost, Matka je ideální pro péči o tělo a v Čarodějce ti půjde snadno a lehce tvořit.

Zařaď každý den do svého programu čas na sebe, pečující, sebeláskovou chvilku, která ti pomůže napojit se na svůj zdroj, ukotvit se v sobě, a umožní ti se pak plně vrátit k běžným povinnostem. My ženy máme tendenci stále dávat a pečovat o druhé, ale když samy sebe necháme zhasnout, nemůžeme svítit na cestu sobě ani svým blízkým, nemůžeme jim být oporou.

A pokud si ráda píšeš seznamy, tady jsou tipy na další. Takové, které tě podpoří vždy, když se budeš cítit špatně nebo ti bude chybět jiskra. Zaručeně tě nastartují a dodají ti inspiraci. Zkus je:

  • seznam lidí, kteří vždy rozjasní tvůj den
  • seznam obtížných chvil v minulosti, které tě proměnily a díky kterým jsi vyrostla
  • seznam dvaceti věcí, které máš na sobě ráda
  • seznam dvaceti malinkých potěšení, které ti vždy zaručeně vykouzlí úsměv na tváři
  • seznam dvaceti věcí, za které jsi v životě vděčná (můžeš jich napsat i mnohem více)

Pojď s námi sdílet, jak ti tvé seznamy pomáhají užít si každý den alespoň chvíli sama se sebou. Přidej se k facebookové skupině Kongres pro ženy.

Přední mentorka žen zaměřená na ženskou sexualitu, sebelásku a seberozvoj. Studuje koučování na Institutu integrované sexuality v Americe. Založila projekt Alchymie ženy, kde během tří let prošlo kurzy již přes 35 tisíc žen. Napsala knihu Deník mámy a dcery a sama má dvě dospívající dcerky. Se svým manželem oslaví již 20 výročí od svatby a je jí velkou podporou nejen na podnikatelské cestě. Pořádá workshopy, konference, retreaty v zahraničí a online kongresy i kurzy, které pomáhají otvírat oči a milovat život.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.